Category Archives: song

Song of The Day – The Prayer

The Prayer

I pray you’ll be our eyes, and watch us where we go.
And help us to be wise in times when we don’t know.
Let this be our prayer, when we lose our way.
Lead us to a place, guide us with your grace
To a place where we’ll be safe.

La luce che tu dai
nel cuore restera
a ricordarci che
l’eterna stella sei.

I pray we’ll find your light,
and hold it in our hearts
When stars go out each night,
remind us where you are..

Nella mia preghiera
quanta fede c’e.
Lead us to a place ?

Let this be our prayer
when shadows fill our day
guide us with your grace
Give us faith so we’ll be safe.

Sogniamo un mondo senza piu violenza,
un mondo di giustizia e di speranza.
Ognuno dia una mano al suo vicino,
simbolo di pace…di fraternita.

La forza che ci dai
e desiderio te
ognuno trovi amor
intorno e dentro se.
Let this be our prayer,
just like every child.

We ask that life be kind
and watch us from above.
We hope each soul will find
another soul to love.
Let this be our prayer,
just like every child.

Needs to find a place, guide us with your grace
Give us faith so we’ll be safe
E la fede che hai acceso in noi
sento che ci salverai…

There is a time when you want to turn off the song in your head. Well, It is very true if these song are songs that street musician sing again and again. “Jauh kau pergi meninggalkan diriku” and “Mengapa Selalu Aku Yang Mengalah”. Well, I don’t like these songs at all. But maybe i’ve been brainwashed.
But that’s not the case now, I hear this song in car on the way to the office. And somehow, traffic jam in Jakarta is not that bad anymore.
Here’s for the understanding of life! Cheers!
Jakarta free of crazy motorbikers.
All people love each other.
Instead of horning with fury.
Let this be our prayer…

Song of the Day(0)

Pertama kali dengar lagu ini, aku lagi nyasar di tumpukan mp3 yang didonlot randomly sama temenku. Dan love at first sight berubah menjadi love at first tone. Apalagi saat Rivermaya datang di final Indonesian Idol tahun lalu.  Jadi satu2nya acara Indonesian Idol yang aku tonton dengan serius. Bukan karena pesertanya, karena nunggu Rivermaya 😀

Read the rest of this entry

Lagu yang aneh

Abis blogwalking tiba-tiba ketemu lagu dengan lirik ini

You’re my Honeybunch, Sugarplum
Pumpy-umpy-umpkin, You’re my Sweetie Pie
You’re my Cuppycake, Gumdrop
Snoogums-Boogums, You’re
the Apple of my Eye

And I love you so and I want you to know
That I’ll always be right here
And I love to sing sweet songs to you
Because you are so dear!

Lagunya aneh tapi lucu…
Sepertinya ini lagu buat ngudang (atau ngidung?) anak kecil.

Lagu anak-anak masa kini

Di suatu sore, saat Surabaya hujan, Aku pulang ke Sidoarjo naik bemo kuning (namanya GV ato TG ato apalah lupa, pokoknya yang kuning trus strip ijo itu). Nah, setelah aku naik, ada seorang ibu membawa beberapa anak kecil, salah satunya perempuan, usianya mungkin 3-4 tahun, dan masih digendong. Setelah beberapa saat anak itu mulai menyanyi:

Cinta ini kadang tak ada logika
– Agnes – Tak Ada Logika.

Lho? Kok?
Pada waktu aku seusianya lagu yang aku nyanyikan ya paling balonku ada lima, atau lagu favortiku tentang pelanduk, kalo nggak ya lagu kingkong badannya besar.Tapi anak kecil ini kok lagunya kayak gini sih?

Setelah dipikir-pikir lagi… Emang ada artis cilik jaman sekarang? Ada juga Samuel, trus dulu ada Sherina, sebelumnya ada Joshua, trus Enno Lerian, dan Agnes Monica, Leony waktu masih lucu-lucunya, trus sekarang wes nggak ada lagi.

Jadi…
Where The Hell penyanyi cilik jaman sekarang?
Apa menjadi penyanyi cilik sekarang tidak menguntungkan?

Tapi inti masalahnya bukan itu.
Seakan-akan anak kecil jaman sekarang dipaksa untuk mendengarkan musik2 dewasa. Hal yang umum kalau mereka hapal lagunya Peter Pan, Radja, Samson, atau grup sejenis.
Lagu-lagu tentang cinta, patah hati, dll.
Sadarlah kalau mereka masih kecil!!!

Woi….
Mau dibawa kemana generasi anak-anak kita?
Mendingan kalau anaknya ikut Sekolah Minggu, atau Paduan Suara Gereja, mereka bisa belajar lagu yang sesuai dengan mereka.
Kalau nggak?
Mereka bakal belajar akselerasi tentang cinta, poligami (kayak lagunya Astrid), TTM, jauh lebih cepat dari aku dulu (waktu SD aku nggak tahu apa-apa soal itu, aku masih polos 😐 ).
Sangat wajar kalau anak SD jaman sekarang udah mulai nyari pacar, patah hati, jatuh cinta, wong emang yang mereka dengerin musik tentang itu.

Mungkin para orangtua harus mempertimbangkan masuk ke pasar loak dan mulai nyari lagunya Sherina, Joshua, Susan, dll, sebelum generasi anak-anak kita matang karbitan.

Song of the Day

This song called Jounetsu. If you like to watch anime called Tokyo Underground, then you know that this song is the opening soundtrack.

Jounetsu

yoru no machi wa tsumetai ne kokoro umore maku narisou
mune wo dakitate rareru you na sonna no ga hoshii yo

meguri aetara
yume wo miru no mo ai suru no mo jiyuu katte ni yareba ii
mae ni susumeru ka dou ka darou taisetsu na koto wa

oshiete yo nee hito wa hanareru tame ni deau no?
machigai da to omowasete

akireru hodo ni aishiteta nani mo kamo ga kirameite
wasureru koto nante nani hitotsu nai to shinjiteta
jyounetsu ga oto wo tatete kuzure ochiru shunkan wo
wasure wa shinai itsumademo
modoritai nante iwanai yo
tada kimi ni mou ichido dake kaitai

kimi no miatara nai heya ni mo
sukoshi zutsu narete wa kita kedo
mimi ga uzuku hodo no shizukesa kishite shimaitai

sugisatta hibi wa azayaka na hikari sae wasurete
kiete yuku no darou

akireru hodo ni aishiteta kizutsuku koto osorezu ni
yorokobi mo kanashimi mo subete wo wakachi aeru you ni
jyounetsu wo kureta kimi ga mada kono mune ko ga su kedo
kagayaku toki wo mitsumeta kokoro mo ya shita hito dakara
tada kimi ga shiawase naraba ii

kuri kaesu itami wo uke tomerareru hodo no
tsuyosa ga motto atta nara...

akireru hodo ni aishiteta nani mo kamo ga kirameite
wasureru koto nante nani hitotsu nai to shinjiteta
jyounetsu ga oto wo tatete kuzure ochiru shunkan wo
wasure wa shinai itsumademo
modoritai nante iwanai yo

tada kimi ni mou ichido dake kaitai

English Translation:

Cities of the night are cold and they seem to bury the heart
I want that feeling that arouses the heart

If we happen to meet
We should dream and love by our own wills
Whether we can move onto more important things

Tell me. Do people meet to get seperated?
I'd like to think it's a mistake

I'm amazed how everything shines when you're in love
I believed there wasn't a thing to be afraid of
The instant passion is aroused everything collapses
I can never forget
I can't say I want to cry
All I want is to meet you again

Even in the room where I can't find you
I'm getting used to it little by little
I want the silence that makes my ears throb disappear

I'm forgetting even those dazzling days
They're probably disappear

I'm amazed how I'm afraid of getting hurt when I'm in love
So we can share all the pleasures and sadness
The passionate you still can't scorch this heart
When you can find those dazzling times you heart will burn to so
You should just be happy

If you can become stronger
You can withstand being hurt repeatedly

I'm amazed how everything shines when you're in love
I believed there wasn't a thing to be afraid of
The instant passion is aroused everything collapses
I can never forget
I can't say I want to cry
All I want is to meet you again